DienstenE-mail Marketing

De kracht van e-mail als marketing middel wordt nogal eens onderschat. Door gebruik te maken van de juiste tools en sterke content, kan een e-mail campagne erg veel exposure opleveren.

Er zijn veel manieren waarop u online met uw doelgroep kunt communiceren. Verschillende social media spelen hierin een grote rol, maar daardoor wordt het oude vertrouwde e-mail nogal eens vergeten. En dit terwijl berichten die u via e-mail verstuurt waarschijnlijk vaker gelezen worden dan berichten die u op social media plaatst.

Dit is deels omdat mensen op deze social media kanalen overspoeld worden met informatie. Uw bericht wordt dan snel gemist. Daarnaast worden social media als Facebook en Twitter vaak voor persoonlijke doeleinden gebruikt en zijn deze kanalen daarmee niet voor elk type onderneming geschikt als communicatieplatform.

 
Voordelen:

Naast een hoger bereik, biedt een goede nieuwsbrief nog meer voordelen, waaronder:

 

  • Goed meetbaar; u heeft precies in beeld door wie en hoe vaak uw nieuwsbrief wordt geopend.
  • Interactie; door links naar artikelen op uw website te plaatsen kunt u meer bezoekers naar uw website trekken.
  • Geen afleiding; Als iemand uw nieuwsbrief leest, wordt deze niet afgeleid door andere content, zoals dat wel gebeurt op social media.
  • Ontwerp; In een e-mail kan uw huisstijl worden gehanteerd, wat de herkenbaarheid van uw onderneming ten goede komt.

Voor het opmaken, versturen en analyseren van nieuwsbrieven maakt Check In Media gebruik van het gratis systeem Mailchimp.

 

Er ligt een uitdaging in het verkrijgen van abonnees op uw nieuwsbrief. Benieuwd hoe u dit kunt aanpakken? Check In Media helpt u graag verder!